aikutto

Hardware, Software and Design

WPF’te Kendi TV uygulamamızı yapıyoruz!

28 Ekim 2010

Tamam olur… Ama nasıl?
Bunu yapabilmek için öncelikle Visual Studio veya Expression Blend’e ihtiyacımız var… Expression Blend’de tasarım yapmak daha kolay olduğu için (aslında Expression Blend bir tasarım aracı olduğu için) ve pek kod yazmayacağım için Expression Blend’i Tercih ettim…
“E benim Expression Blend’im yok?” derseniz şuradan Expression Blend’in 60 günlük deneme sürümünü indirebilirsiniz…
“Ben full sürüm istiyorum kardeşim ama öğrenciyim” derseniz dreamspark‘tan ücretsiz indirebilirmişsiniz…

Neyse ben Expression Blend’i kurabildiğinizi varsayarak devam ediyorum… (Kuramamışsanız boşverin… Piyasada birçok TV programı var zaten:))

İlk önce yeni bir WPF uygulaması oluşturuyoruz… İşte Böyle:
Projeye isim verdikten sonra Dili ve .NET versiyonunu seçiyoruz… Ben burada .NET versiyonu olarak 3.5 seçtim. Bu da demek oluyor ki bu programı çalıştırmak isteyen kişini bilgisayarında en az .NET Framework 3.5 olması gerekecek… O zaman onu da şuradan indirsinler bi zahmet… Eğer işletim sisteminiz Windows 7 ise 3 ün 5 in lafını etmenize gerek yok zaten .NET 3.5 yüklüdür…

Şimdi karşınıza boş bi pencere gelecek içine bir adet MediaElement atıyoruz… Properties’ten Source’unu mms://95.0.159.138/TV1 yapıyoruz… Bu TRT1 in mms adresi… Ama güvenmeyin arada sırada değişiyor bu ardes… Bu kısma bilgisayarınızda veya Web’de blunan başka video veya ses kaynaklarının adresini de verebilirsiniz…

F5 e basıp çalıştırıyoruz… Vee karşınızdaa televizyoooonnn🙂 iyi seyirler🙂

Şimdilik bu kadar sevgili seyirciler… Bizi izleyin haberiniz olsun…🙂


3 responses to “WPF’te Kendi TV uygulamamızı yapıyoruz!

  1. pınar diyor ki:

    hocam süpersin yaa!!! çok açıklayıcı yazdıklarınz🙂 saolun🙂

  2. hkyvz diyor ki:

    tebrikler harika anlatım! şahsen ben denemedim ama iyi anlatmışsın

  3. yemrearslan diyor ki:

    hocam gerçekten çok faydalı bir anlatım olmuş emeğinüze sağlık🙂

Bir Cevap Yazın

