aikutto

Hardware, Software and Design

CSS3’te Renk Geçişi (Gradient) Nasıl Yapılır?

CSS3 ile birlikte gelen önemli özelliklerden biri de Gradient yani Renk Geçişleri… CSS3 öncesi renk geçişleri background-image ile yapılıyordu. CSS3 sonrasında ise yine background-image ile yapılıyor :). Önceden renk geçişini resim dosyasına kaydedip background-image: url(‘resim.jpg’) şeklinde çağırarak kullanmak gerekirken, artık CSS ile ifade edebiliyoruz. Gerisi web tarayıcımıza kalmış. Web tarayıcımız desteklediği sürece örneğin bir linkin arkaplan renginin yeşilden maviye geçiş yapmasını istiyorsak W3C (World Wide Web Consortium)’un standartlarına göre şu kodu kullanmamız gerekiyor;

a {
    background-image: linear-gradient(to bottom, #00FF00 0%, #0000FF 100%);
}

Read the rest of this entry »

Reklamlar
Yorum bırakın »

Less Css (lesscss) Nedir? Ne İşe Yarar?

Bu yazımda lesscss dinamik stylesheet dilinden bahsedeceğim. Lesscss CSS şablonu oluşturmak isteyenlerin işini büyük ölçüde azaltmakta. Adından da anlaşılacağı gibi daha az CSS kodu yazarak istediğimiz şablonu oluşturmamıza yardımcı oluyor.

Peki lesscss nasıl çalışıyor?
Lesscss’de yazdığımız bir kodun bir şekilde CSS’e derlenmesi gerekiyor. Bu, lesscss.org adresinde yayınlanan JavaScript dosyasıyla web browser üzerinde derlenip uygulanacağı gibi Node.js gibi sunucu tarafında da derlenerek CSS oluşturulabilir. İsterseniz SimpLess gibi araçları kullanarak lesscss dosyanızı CSS’e derleyebilirsiniz. Lesscss’in özelliklerinden fazla bahsetmedim ama yazının devamını okuduğunuzda ne kadar güzel özellikleri olduğunu göreceksiniz. Read the rest of this entry »

Yorum bırakın »

NetBeans İçin CodeIgniter Eklentisi

Bir önceki yazımda CodeIgniter hakkında kısa bir bilgi vermiştim. Bu yazımda ise kodlamaya başlamadan önce NetBeans IDE için CodeIgniter Plugin’i kurulumunu anlatacağım.
PHP için Notepad, Notepad++, Sublime gibi text editörler kullanabileceğiniz gibi NetBeans IDE de kullanabilirsiniz. NetBeans üzerine CodeIgniter Plugin’ini de ekledikten sonra tadından yenmez. Plugin’imiz CodeIgniter için otomatik kod tamamlama (yani autocomplete) yapıyor. Hatta o kadar otomatik kod tamamlıyor ki proje adını yazdığınızda projenizin kodlarını kendisi yazmaya başlıyor ve size sadece oturup izlemek kalıyor 🙂 (Yok ne yazık ki o kadar gelişmedi :)).
Read the rest of this entry »

1 Yorum »

Yeni Başlayanlar İçin CodeIgniter

CodeIgniter, PHP için geliştirilmiş bir MVC Framework’dür. (Yazar burada “PHP ile işi olmayanın yazının devamını okumasına gerek yok” demek istemiş. :)) Dünya üzerinde bir sürü MVC Framework mevcut. Wikipedia’nın söylediği en bilinen PHP MVC Framework’ler bunlarmış.
Peki neden CodeIgniter? Akla gelen ilk neden “kolay” olması. Kolay derken buna, Dokümantasyonunun anlaşılır olması, Kurulum gerektirmemesi, Komut satırından konfigürasyona ihtiyaç duymaması gibi özellikler sıralanabilir. CodeIgniter’ın faydalarını uzun uzun anlatmak isterdim ama yazının daha sıkıcı bir hal almasını istemiyorum. “Zaten faydalı bir şey olmasa bu yazıyı paylaşmazdım.” 🙂
Read the rest of this entry »

1 Yorum »

WPF’te Kendi TV uygulamamızı yapıyoruz!

Tamam olur… Ama nasıl?
Bunu yapabilmek için öncelikle Visual Studio veya Expression Blend’e ihtiyacımız var… Expression Blend’de tasarım yapmak daha kolay olduğu için (aslında Expression Blend bir tasarım aracı olduğu için) ve pek kod yazmayacağım için Expression Blend’i Tercih ettim…
“E benim Expression Blend’im yok?” derseniz şuradan Expression Blend’in 60 günlük deneme sürümünü indirebilirsiniz…
“Ben full sürüm istiyorum kardeşim ama öğrenciyim” derseniz dreamspark‘tan ücretsiz indirebilirmişsiniz…
Read the rest of this entry »

3 Yorumlar »

Visual C#’ta forma Firefox gömelim!

“Neden ki?” dediğinizi duyar gibiyim… dur bi dakka “Neden olmasın” mış…
Olsun ben yine de “neden ki?” dediğinizi varsayarak şunları söylüyorum… Visual Studio da forma Web Browser attığınızda IE atmış oluyorsunuz… Ama o attığınız bileşen (Web Browser demek istemiyorum) bişeye benzemiyor… Acid3 Testinden %13 alıyor… Ha onunla nette gezebilir misiniz? tabii ki… Ama yanii Browser dediğin de biraz JavaScript falan çalıştırsın demi? Ha “ben yazacağım programda insanlara IE kullandıracam” diyorsanız devam edin… IE9 çıktı da biz mi kullanmadık?
Neyse o zaman başlayalım…

Read the rest of this entry »

2 Yorumlar »